Featured Things from life

O plimbare rapida pana la Veliko Tarnovo

Octavia Geamanu la Veliko Tarnovo

Despre Bulgaria, intotdeauna am auzit pareri contradictorii. Sunt pe de-o parte cei care iubesc locurile pe care le ofera tara asta si cei care n-ar merge acolo nici piscati cu ceara.

Eu am ajuns prima data la mare, la vecini, in urma cu vreo sase ani. Nu mi-a furat nimeni masina, nu m-a jefuit nimeni, serviciile au fost foarte ok, hotelului de cinci stele ii mai dadusem eu o stea, preturile minunate pentru o innebunita a shoppingului, una peste alta mi-am spus de-atunci c-o sa revin.

Orasul de la inaltime

Weekendul trecut, zis si facut. M-am decis impreuna cu sora mea si doi prieteni, pe la miezul noptii, sa plecam la Veliko Tarnovo. Asa ca, dimineata, pe la 11, eram in drum spre Giurgiu. 170 de km aveam de parcurs. Am stat o ora la vama si-am ajuns la destinatie undeva in jurul orei 14.30 – 15.00.

Octavia Geamanu la Veliko Tarnovo

Aproape epuizate dupa o sesiune de shopping

Cum a fost drumul? Nu diferit de-al nostru.

Cum e orasul? Exceptand blocurile construite in perioada comunista, care sunt la fel de gri si dezolante ca cele din toate orasele Romaniei, pitoresc.

Mi-au inghetat degetele 🙂

Intrarea se face printr-un tunel, pe sub oras. In fata ti se deschid stradute inguste si case suspendate pe peretii stancosi. E un orasel de munte care pare pictat intr-o carte de povesti. E situat pe trei coline şi pe malurile abrupte ale râului Iantra. Am parcat intr-un loc sigur – cand spun sigur ma refer la faptul ca poti fi usor amendat sau iti poate fi ridicata masina daca parchezi ca la noi, 🙂 unde-ai tu chef – si ne-am dus sa mancam.

Restaurantul Ego. Ne-am asezat la o masa, undeva in spate, unde privelistea iti taia respiratia. Am comandat din meniul cu influenta macedoneana, greceasca sau albaneza tot felul de bunatati.

Desertul cu bezea mi-a ramas si-acum in minte. 🙂 Da, mancarea era foarte buna si foarte ieftina. Nota de plata pentru toata masa de patru persoane, a fost pana-n 200 de lei. Am achitat cu cardul si-am lasat tips-ul in euro, pentru ca nu apucasem sa schimbam.

Se facuse deja 16.30 si incepuse sa se intunece. Insa asta n-a facut decat sa accentueze frumusetea stradutelor. Aveam impresia ca sunt in Sighisoara, inconjurata de romani. Magazine cu tot ce-ti doresti, cu preturi la jumatate fata de Bucuresti.

Orasul vazut de Alex

Mi-am cumparat o pereche de ghete de piele – negre, stil rock, desigur 🙂 – cu 200 de lei! La noi ar fi fost cel putin 400. Si multe altele, pentru ca nu am rezistat. N-am avut nicio leva in buzunar. Doar cardul. De mentionat ca in multe magazine poti sa negociezi? 🙂

Noi ne-am plimbat doar pe strada Samovodska Charshia, unde încă din secolul XIX meșteșugarii veneau să-și vândă marfa. Cu timpul și-au deschis aici ateliere de țesut, olărit, tâmplărie si chiar pictură de icoane. S-au construit hanuri si piața s-a transformat într-un centru comercial.

Ca-n Elvetia

As fi vrut sa vad cel mai important obiectiv turistic al oraşului – Cetatea Ţareveţ, Muzeul de Arheologie cu exponate din oraşele romane Nicopole şi Istrum, Muzeul Casa Sarafkina – cea mai maiestoasă casă din oraş construită în urma cu aproape 200 de ani pentru un bancher bogat.

Stiu ca pe stâncile cu pereţi înalţi sunt o multime de trasee pitonate pentru alpinisti. De exemplu e una care are 80 de metri înălţime şi 1 km lăţime. Sunt drumuri usoare care duc catre pesteri si cascade. Am citit ca mai sunt doua sate la max. 5 km, superbe.

Cu engleza au multi dintre bulgari o problema, dar unde e cazul, va puteti intelege folosind mainile. 🙂

Octavia Geamanu la Veliko Tarnovo

Mi-a inghetat nasu’ pentru o poza artistica 🙂

Vreau sa merg din nou in Veliko Tarnovo, insa la vara, sa fie cald si sa stau un weekend. Va recomand cu drag sa faceti o scurta vizita acestui orasel. N-o sa fiti dezamagiti! 🙂

Sursa foto: Brighila Alexandru

In locul tau n-as sta prea mult pe ganduri. Acum as da like paginii mele de pe www.facebook.com/OctaviaGeamanuOficial 🙂